Voorbereidingen in volle gang - Reisverslag uit Renswoude, Nederland van Roy en Lisanne - WaarBenJij.nu Voorbereidingen in volle gang - Reisverslag uit Renswoude, Nederland van Roy en Lisanne - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen in volle gang

Door: Roy en Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Roy en Lisanne

05 November 2014 | Nederland, Renswoude

Vandaag de blog aangemaakt waar iedereen al lang op zit te wachten! Zaterdag is het dan zo ver en vertrekken wij voor onbekende tijd naar Malawi om ons daar vrijwillig in te gaan zetten als kinderverpleegkundigen. De laatste weken waren erg druk met alles voorbereiden en afronden. Zo heeft Lisanne haar laatste dag op het werk gehad en er moest natuurlijk verhuisd worden. Dat voelde toch wel een beetje gek. Alle spullen weer bij onze ouders om zo te kunnen gaan beginnen aan een nieuw avontuur.

Met bloed, zweet en tranen hebben wij de afgelopen weken alle verzekeringen afgebeld en alles voor het huis beëindigt. Dit gaat helaas niet zo makkelijk als dat het klinkt. Afsluiten van contracten is vaak erg makkelijk, maar het beëindigen vinden bedrijven vaak toch niet zo leuk. Dagenlang achter de laptop en telefoon om iedereen maar eens af te bellen. Tussendoor hebben wij ook nog de taal geleerd, chichewa, de nationale taal van Malawi. Wij voelen ons dan echte Afrikanen als wij tegen elkaar aan het praten zijn. Wij moeten alleen nog wel even door oefenen.

Vorige week hebben wij officieel ons diploma tot kinderverpleegkundige in ontvangst mogen nemen, dit alles tussen de verhuis dozen en troep door. Vrijdag was het dan echt zover dat Lisanne afscheid moest nemen van haar geliefde werk en leuke huisje in Utrecht. Dit deed toch wel een beetje pijn.

De afgelopen dagen hebben wij veel met vrienden en familie afgesproken om iedereen toch nog even te kunnen zien. Vooral onze moeders hebben het erg zwaar... Iedereen denkt mee of er nog leuke/handige spullen zijn die wij mee kunnen nemen om de kindertjes daar te kunnen helpen.

Morgen hebben wij ons benefietfeest met thema into Africa. De pakjes zijn binnen en de draaitafel is gereed! Wij hopen op een mooie opbrengst om wat te kunnen betekenen voor de mensen in Malawi!

• 05 November 2014 - 08:38

Arian Veldhuizen:

Spannend hoor !!!!!!!!! Maar eerst vanavond het feest en hopen dat jullie een goede opbrengst zullen krijgen voor de mensen en kinderen in Malawi !!!!!!

• 05 November 2014 - 18:35

Nienke :

Muli Bwanji! Ndili bwino, kaia inu? Zikomo kwambiri! ;)

Super dat jullie een reisverslag gaan bijhouden. Ik ga jullie op de voet volgen.
    Ga je nog bellen voor vertrek Lisanne! Veel plezier vanavond! En ontzettend veel plezier en succes in Zomba, in het fijne huis Palanganga en natuurlijk op ward 9!

Liefs Nienke

• 05 November 2014 - 22:25

Jolan:

Zo... Heb jullie blog toegevoegd aan mijn favorieten! Was een gezellige benefietfeestje! Ik hoop dat jullie een leuk bedrag opgehaald hebben. Succes en zet hem op daar. Liefs Jolan